dinsdag 12 mei 2009

Hallo allemaal,
We zijn "on the road again" en overnachten vannacht in motel Quality-Inn in een stad 100 km ten westen van het Yosemite park luisterend naar de naam Merced (zonder es). Het was weer een perfecte dag en gelukkig hebben we gisteren besloten om toch naar het Yosemite park te gaan, want het was er prachtig, en ook de reis van 260 km dwars door uitgestrekte bossen en over bergwegen was erg mooi. Om 11.30 waren we in het park en onderweg hadden we geluk.....beren gezien...een moeder met twee jongen, die we op gepaste afstand, ca.100 meter konden bekijken, helaas konden we er geen foto van maken maar ik heb wel beelden op de video, het viel ons op dat er diverse mensen (natuurlijk nederlanders)naar een bosweidje stonden te kijken en er stond een Ranger bij en nieuwsgierig als wij zijn...gelukkig ook maar gestopt. Later in het park zijn we met een shuttle-bus het park rondgereden en bij een van de stopplaatsen naar een van de vele schitterende watervallen gewandeld die daar in het voorjaar op z'n mooist zijn vanwege het vele smeltwater. We snappen nu dat hier jaarlijks vele miljoenen toeristen komen en voor diegenen die ook ooit eens een Amerika-reis gaan maken, Yosemite NIET overslaan.

Gisteren zijn we op de tweede rustdag in Lake Tahoe, waar we met onze verbrandingen niet naar het strand konden, naar de andere kant van het meer gereden en hebben een mooie lange wandeling in een soort natuurpark gemaakt. Tijdens een uitgezette route werden we via borden op de hoogte gehouden van de Flora en Fauna in dat park en meer, een mooie foto van een Steller's Jay, een van de daar levende vogels willen we jullie niet onthouden.

Morgen gaan we naar San Francisco, hoe dat verloopt kunnen jullie dan weer lezen.

1. Hai mom and dad!

We werden vanmorgen helaas onderbroken tijdens je berenverhaal, maar ik heb het net even nagelezen. We proberen het later wel weer een keer. Het ziet er in ieder geval allemaal super uit! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Ik moest nog ff kwijt dat de foto's prachtig zijn maar die vogel...........Jeetje wat gaaf!!!!!! Die kan wel doorgaan als wallpaper op de computer. :-D